تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی فومی تقویت شده با میلگرد و الیاف بامبو در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی فومی تقویت شده با میلگرد و الیاف بامبو در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی فومی تقویت شده با میلگرد و الیاف بامبو در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه تیر بتنی فومی به صورت سالید و سه بعدی، الیاف بامبو به صورت شل چند لایه، میلگرد و خاموت ها به صورت سیمی و سه بعدی، و در نهایت پارت های صلب در نقش جسم وارد کننده نیرو و تکیه گاه، به صورت شل و صلب می باشد. در شکل های زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

متریال فولاد برای میلگردها با استفاده از خاصیت الاستیک و پلاستیک در بخش متریال تعریف شده است. برای میلگردها می توان سکشن به صورت تراس و یا بیم تعریف نمود. برای فوم بتنی از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک بتن با توجه به مقاله رفرنس استفاده شده است. الیاف بامبو نیز به صورت الاستیک و با مدل آسیب برای کامپوزیت ها، تعریف شده است. الیاف در هر لایه دارای جهت گیری خاصی بوده و ضخامت در لایه ها یکسان می باشد.

تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از عدم همگرایی زودرس، استفاده شده است. تماس بین الیاف بامبو و فوم بتنی به صورت ایده آل، تماس بین اجزای صلب با تیر به صورت ایده آل و در نهایت میلگرد و خاموت ها نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی گیردار اجزای صلب زیرین و شرط بارگذاری نیز به دو جسم صلب رویی اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در بدست آوردن نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی بتن، آسیب الیاف بامبو و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo