تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار محوره تیر با متریال مخلوطی بتن و خرده لاستیک(rubberised concrete) در آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره تیر با متریال مخلوطی بتن و خرده لاستیک(rubberised concrete) در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار محوره تیر با متریال مخلوطی بتن و خرده لاستیک(rubberised concrete) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل پارت تیر بتنی به صورت سالید، خاموت و میلگردهای طولی به صورت وایر و سه بعدی و در نهایت اجسام صلب در نقش جسم وارد کننده نیرو، می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای بتن مخلوطی از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity  استفاده شده است. در تعریف متریال مقالات داده های گوناگونی برای درصد های مختلف خرده لاستیک در بتن گزارش داده اند. در این مساله از سری ۳۰ درصد یعنی ۳۰ درصد از حجم ماده نهایی را لاستیک تشکیل می دهد، استفاده شده است. با اضافه نمودن لاستیک به بتن مقاومت فشاری آن بسیار کاهش می یابد ولی از طرف دیگر Ductility و یا نرم شوندگی آن افزایش می یابد و می تواند تغییر شکل های بیشتری در زمان کشش از خود نشان دهد. استفاده از داده های متریالی بستگی به مقاله رفرنس داشته و متغیر می باشد. برای میلگرد و خاموت ها نیز از مدل الاستیک به همراه خاصیت پلاستیک استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و تغییراتی نیز در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودرس ایجاد شده است. میلگردها و خاموت ها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده و دو جسم صلب نیز دارای تماس کامل با سطح بالایی تیر هستند. شرط مرزی به دو لبه تیر اختصاص داده شده و همچنین جابه جایی به همراه دامنه نیز به اجسام صلب اعمال شده است. با جابه جا شده اجسام صلب در نقش جک هیدرولیک، تیر شروع به تغییر شکل می نماید. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی نتایج از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی،جابه جایی، نمودار نیرو-تغییرمکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo