تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش دینامیکی تیر مرکب شامل ورق گلمیخدار به همراه بتن الیافی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی تیر مرکب شامل ورق گلمیخدار به همراه بتن الیافی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش دینامیکی تیر مرکب شامل ورق گلمیخدار به همراه بتن الیافی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو ورق رویی و زیرین به همراه تعدادی گلمیخ در سطح آنها می باشد، که به صورت سالید و سه بعدی طراحی شده اند. بتن فوق توانمند الیافی نیز در میانه این دو صفحه به صورت سالید و سه بعدی طراحی شده است. جسم وارد کننده نیرو نیز به صورت شل و سه بعدی طراحی شده است. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای فولاد از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک ایزوتروپیک بهره برده شده است. به منظور پیش بینی آسیب در اجزای فولادی مانند گلمیخ ها، از مدل آسیب داکتیل نیز استفاده شده است. برای مدلسازی ماده بتن الیافی طبق مقاله رفرنس، از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که رفتار کشش و فشار را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش اثرات جرم، استفاده شده است. در این تحلیل از استپ استاتیکی نیز می توان استفاده نمود، اما این روش زمان تحلیل را بسیار افزایش خواهد داد. تماس بین جسم صلب با سطح ورق رویی به صورت تماس کامل، تماس بین سطوح بتن با ورق های فولادی به صورت تماس ایده آل، گلمیخ ها به صورت مدفون شده و در نهایت یک تماس کلی با خاصیت اصطکاک به منظور پیش بینی سایر تماس ها در حین انجام آنالیز ایجاد شده است.

شرط مرزی گیردار به دو طرف تیر مرکب و شرط مرزی حرکت با دامنه آرام به جسم صلب اختصاص داده شده است. به منظور بهبود کیفیت مش، استفاده از پارتیشن بندی برای اجزای فلزی ضروری می باشد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب، نمودار نیرو-تغییر مکان و …  قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo