تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند الیافی با حفره اولیه تقویت شده با چسب و میلگرد CFRP در آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند الیافی با حفره اولیه تقویت شده با چسب و میلگرد CFRP در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند الیافی با حفره اولیه تقویت شده با چسب و میلگرد CFRP در آباکوس پرداخته ایم. تیر بتنی به صورت تو پر و سه بعدی، میلگرد کامپوزیتی به صورت تو پر و سه بعدی، چسب به صورت تو پر و سه بعدی و در نهایت اجزای وارد کننده نیرو به صورت شل و صلب طراحی شده اند.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن های فوق توانمند UHPC علی رغم مقاومت فشاری بالا بیش از ۱۰۰ مگا پاسکال  دوام زیاد و نفوذپذیری کم، رفتاری بسیار ترد از خود نشان می دهند. افزودن الیاف به این بتن ها علاوه بر بهبود خواص مکانیکی نظیر مقاومت کششی، مقاومت فشاری و مقاومت در برابر ضربه و سایش، موجب افزایش قابل توجه شکل پذیری، انعطاف پذیری و قابلیت جذب انرژی این گونه بتن ها می شود.

برای بتن الیافی از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity با در نظر گرفتن رفتار غیر خطی در کشش و فشار، استفاده شده است. میلگرد CFRP نیز با استفاده از مدل الاستیک و تعریف سطوح نرمال ایجاد شده است. برای چسب از مدل کوهسیو با تعریف رفتار الاستیک به صورت ترکشن و رفتار آسیب در قالب مدلهای شکست تعریف شده است. تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و برای آن از یک استپ با زمان مشخص بهره برده شده است. تماس بین چسب و تیر بتنی به صورت تماس ایده آل، تماس بین چسب با میلگردهای کامپوزیتی به صورت تماس ایده آل و در نهایت تماس بین اجزای صلب با تیر بتنی به صورت تماس سطح با سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به دو سر تیر و شرط مرزی جابه جایی به اجزای صلب به همراه تعریف امپلیتیودی به منظور وارد شدن بار به صورت آهسته، اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیر برای تمامی اجزا ضروری می باشد.

پس از اتمام تحلیل، تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب در بتن و چسب، نمودار نیرو-جابه جایی و … قابل دسترس می باشد.در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo