تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش تیر چوبی به همراه کامپوزیت و چسب به صورت دینامیکی در آباکوس

شبیه سازی خمش تیر چوبی به همراه کامپوزیت و چسب به صورت دینامیکی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش تیر چوبی به همراه کامپوزیت و چسب به صورت دینامیکی در آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه های تیر چوبی به صورت سالید، هندسه کاموپوزیت CFRP به صورت سالید و سه بعدی، مواد متصل کننده یا چسب به صورت سالید و سه بعدی، و در نهایت جک هیدرولیک و پایه های نگهدارنده به صورت شل و صلب می باشد. در شکل زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این شبیه سازی از دو لایه چوب که لایه بالایی تحت فشار و لایه پایینی تحت کشش می باشد، به همراه لایه کامپوزیت میانی و دو لایه چسب استفاده شده است.برای چوب از خاصیت الاستیک و پلاستیک در لایه فشاری و کششی، برای کامپوزیت نیز از خاصیت الاستیک و پلاستیک، و در نهایت چسب به صورت الاستیک ترکشن به همراه معیار آسیب بهره برده شده است.

تحلیل هم می تواند به صورت استاتیکی و هم به صورت دینامیکی باشد، در این تحلیل به منظور کاهش زمان حل به دلیل وجود عدم همگرایی از روش اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش اثر اینرسی استفاده شده است. تماس بین چسب با کامپوزیت و تماس بین چسب با چوب به صورت ایده آل و بدون عیب لحاظ شده است. تماس بین اجزای صلب با تیرهای چوبی نیز به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. پایه های نگهدارنده کاملا مقید شده اند. به دو صلب رویی نیز بار به همراه دامنه آرام اعمال شده تا از ایجاد موج ناگهانی تنش جلوگیری شود. مش بندی مناسب نیز با توجه به نوع تحلیل انتخاب و نوع المان مناسب به هر پارت اختصاص داده شده است.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی از قبیل تنش، کرنش، جابه جایی و نمودار نیرو-تغییر مکان در دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج از این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo