تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تیر بتنی فوق توانمند(UHPC) تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تیر بتنی فوق توانمند(UHPC) تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو آموزشی به شبیه سازی تیر بتنی فوق توانمند(UHPC) تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. انواع بتن معمولی و بتن با عملکرد بالا مدت ‌زمان زیادی است که تشکیل‌دهنده اصلی سازه‌های بتنی بوده اند، اما نیاز به ساخت سازه‌های مرتفع‌تر، مقاوم‌تر و دارای المان‌های سازه ای با ابعاد کوچک‌تر و عمرطولانی‌تر، محققان را وادار به جستجو و تحقیق برای ساخت بتن مقاوم‌تر و با دوام‌تر نموده است. تحقیقات دانشمندان طی دو دهه اخیر منجر به پیدایش نوع جدیدی از بتن با خواص فوق‌العاده و مقاومت فشاری بسیار بالاشده است، که این بتن تحت عنوان بتن فوق توانمند شناخته می‌شود این نوع بتن دارای مقاومت فشاری بیشتراز ۱۲۰ مگاپاسکال است و در برابر عوامل مهاجم همچون یون کلر و سیکل‌های یخبندان از دوام فوق‌العاده برخوردار است.

در این تحلیل اجزا به صورت سه بعدی مدل شده اند و تیر بتنی به صورت سالید و تغییر شکلپذیر، اجسام صلب در نقش وارد کننده نیرو به صورت صلب و شل و همچنین اجزای تکیه گاهی به صورت شل و صلب در نظر گرفته شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن با استفاده از خاصیت الاستیک به همراه مدل Concrete damaged plasticity برای تعریف رفتار پلاستیک مورد استفاده قرار داده شده است. مدل پلاستیسیته CDP داده های مربوط به نمودار تنش کرنش در کشش و فشار را به صورت جداگانه دریافت می نماید. داده های مساله از مقاله رفرنس استخراج شده اند. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ استاتیکی به همراه تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس سطح به سطح بوده و خواص تماسی مناسب نیز بین اجزای صلب و قطعه بتنی در نظر گرفته است.شرط مرزی برای دو جسم صلب زیرین به صورت گیردار و برای دو جسم رویی به صورت گیردار کامل در استپ اولیه و در استپ بعد به صورت حرکت در راستای عمود در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز نیز تاثیر مطلوبی در نتایج خروجی آنالیز دارد.

در شکل های زیر می توانید تعدای از خروجی آنالیز از قبیل تنش، کرنش، جابه جایی و نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo