تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تیر بتنی تقویت شده با FRP و چسب تحت خمش سه نقطه ای در آباکوس-بررسی جدایش FRP

شبیه سازی تیر بتنی تقویت شده با FRP و چسب تحت خمش سه نقطه ای در آباکوس-بررسی جدایش FRP

در این ویدئو به شبیه سازی تیر بتنی تقویت شده با FRP و چسب تحت خمش سه نقطه ای در نرم افزار آباکوس-بررسی جدایش FRP- پرداخته ایم.تیر بتنی به صورت سه بعدی و تغییر شکل پذیر،لایه چسب به صورت سه بعدی،FRP به صورت شل سه بعدی و تیکه گاه ها و جسم وارد کننده نیرو به صورت صلب طراحی شده اند. در شکل زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ماده بتن به صورت الاستیک و با استفاده از مدل پلاستیسیته بتن یا CDP تعریف شده است. برای ماده FRP خاصیت الاستیک به صورت لمینا و با استفاده از Failure stress و معیار آسیب هاشین تعریف شده است.چسب نیز به صورت الاستیک از نوع ترکشن و برای تعریف آسیب از قوانین شکست به همراه تکامل استفاده شده است.در این مثال تحلیل استاتیک به دلیل جدایش لایه چسب و آسیب آن مناسب نبوده لذا از یک استپ دینامیکی زمانمند برای این تحلیل بهره برده شده است. تماس بین اجزای صلب با تیر بتنی به صورت تماس سطح به سطح تعریف،تماس بین تیر بتنی با چسب و FRP با چسب به صورت تماس ایده آل یا تماس بدون عیب در نظر گرفته شده است.شرط مرزی برای نقاط تکیه گاهی به صورت کاملا گیردار و برای جسم صلب در میانه تیر شرط مرزی از نوع جابه جایی اعمال شده است. برای آرام وارد شدن بار در خلال استپ از یک بازه زمانی آرام استفاده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در همگرایی مساله اهمیت دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان آسیب فشاری و کششی،کاهش سختی،تنش و کرنش را برای تیر بتنی، تخریب و جدایش برای لایه چسب و همچنین معیارهای آسیب را برای ورق FRP مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo