تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست کشش دینامیکی قطعه آلومینیوم با استفاده از معیار های آسیب در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست کشش دینامیکی قطعه آلومینیوم با استفاده از معیار های آسیب در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست کشش دینامیکی قطعه آلومینیوم با استفاده از معیار های آسیب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و از یک پارت سالید آلمینیومی به منظور بررسی جدایش و شکست دینامیکی قطعه تحت اثر کشش استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نمایی از قطعه مورد نظر در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این آنالیز از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه معیار های آسیب استفاده شده است. برای قطعه آلمینیومی از معیارهای آسیب Ductile و Shear به همراه تکامل استفاده شده است. این معیار ها می توانید بر اساس مکانیزمی که دارند نحوه گسترش آسیب و جدایش المان ها را به خوبی پیش بینی نمایند. علاوه بر این معیارها، برای آلمینیوم معیار های دیگری نیز در آباکوس وجود دارد که خاص آلیاژهای آلومینیوم می باشد که از قبیل آنها می تواند معیار های FLD،MSFLD و … را نام برد. این معیارها که برای پیش بینی آسیب پیشرونده در تغییر شکل های بزرگ به کار میروند، برای این آنالیز مورد استفاده قرار داده شده اند. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی از نوع زمان هدف به منظور کاهش زمان پایدار نموها، بهره برده شده است. شرط مرزی گیردار به یک سمت قطعه و شرط مرزی جابه جایی به همراه دامنه آرام به سمت دیگر آن اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز به خصوص در ناحیه میانی که پدیده ای مختلفی از جمله گلویی شدن و پارگی در آن رخ می دهد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نتایج مربوط به تنش،کرنش،آسیب،جدایش المان ها و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای دانلود و خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo