تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بیرون کشیدن ورق فولادی از تیر بتنی تقویت شده با میلگرد در آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی بیرون کشیدن ورق فولادی از تیر بتنی تقویت شده با میلگرد در آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن ورق فولادی از تیر بتنی تقویت شده با میلگرد در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ورق فولادی به صورت یک مدل سالید و سه بعدی، تیر بتنی به صورت سالید و سه بعدی و میلگردها و خاموت ها نیز به صورت وایر و سه بعدی طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای ورق فولادی و میلگردها از متریال فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه معیار آسیب داکتیل به منظور پیش بینی آسیب و شکست در قطعات،استفاده شده است. برای بتن نیز متریال مدلهای مختلفی در آباکوس موجود می باشد، اما در حالت دینامیکی و به منظور بررسی تخریب بتن در اثر بیرون کشیدگی ورق،نیاز به تعریف متریال مدل خاص از طریق فایل ورودی و یا کد نویسی می باشد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور ایجاد پایداری در مساله استفاده شده است. تماس بین ورق و بتن هم می تواند به صورت تماس ایده آل و هم به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شود که هر دو مورد در محیط تعامل توضیح داده شده اند. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی برای طرفین تیر به صورت گیردار و برای ورق به صورت جابه جایی با دامنه آرام تعیین شده است. برای ایجاد مش مناسب در اجزا،نیاز به استفاده از تعدادی پارتیشن به منظور ساده سازی اشکال می باشد. استفاده از مش بندی ریز به خصوص در ناحیه تماس ورق فولادی و بتن،تاثیر زیادی در نحوه آسیب و تخریب بتن دارد.

پس از اتمام آنالیز و با بیرون کشیده شدن ورق، به خوبی می توان تخریب و آسیب بتن، تنش و کرنش، آسیب فولاد و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo