تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برش سنگ (سنگ ماسه ای)در نرم افزار آباکوس توسط جسم برنده صلب

شبیه سازی برش سنگ (سنگ ماسه ای)در نرم افزار آباکوس توسط جسم برنده صلب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برش سنگ (سنگ ماسه ای)در نرم افزار آباکوس توسط جسم برنده صلب پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد که شامل دو هندسه سنگ ماسه ای به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر و جسم صلب برنده که به صورت سه بعدی و شل می باشد که این پارت در ابتدا به صورت تغییر شکلپذیر به نرم افزار ایمپورت شده و در محیط تعامل به آن قید صلبیت اعمال شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای جسم برنده ماده فولاد با خاصیت الاستیک در نظر گرفته شده است که البته این پارت به دلیل صلب شدن در محیط تعامل نیاز به تعریف خواص بیشتری ندارد. برای تعریف رفتار سنگ به عنوان ماده ترد و یا بریتل می توان از تئوری و متریال مدلهای موجود در خود آباکوس استفاده نمود، ولی با توجه به خرد شدگی و شکست سنگ در محل و مسیر عبور ابزار، نیاز به تعریف رفتار صحیح متریال در قالب یک معیار جدید بوده که این معیار می تواند در قالب فایل وی یومت و یا ادیت کردن فایل ورودی ایجاد شود. در این مثال ماده سنگ از طریق ایجاد تغییرات در فایل ورودی ایجاد شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی از نوع زمان هدف به منظور سرعت دهی به آنالیز استفاده شده است. تماس بین اجزا به دلیل تحلیل رفتگی سطوح و المان های داخلی سنگ در قالب یک تماس کلی با در نظر گرفتن تحلیل رفتگی در فایل ورودی تعریف و ایجاد شده است. قید صلب بودن نیز در محیط اینترکشن به جسم برنده نسبت داده شده است. شرط مرزی برای طرفین سنگ به صورت گیردار و برای جسم برنده به صورت جابه جایی به همراه دوران می باشد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب مخصوصا در ناحیه تماس تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

با حرکت خطی و دورانی ابزار، سنگ شروع به شکستن می نماید و با پیشروی ابزار المان سنگ دچار آسیب شده و از آنالیز حذف می شوند. تمامی خروجی درخواست شده در انتهای آنالیز قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo