تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل کامپوزیتی ( آلمینیوم-چسب-فوم آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل کامپوزیتی ( آلمینیوم-چسب-فوم آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل کامپوزیتی( آلمینیوم-چسب-فوم آلمینیوم) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و گلوله به صورت مدل تغییر شکلپذیر و سالید طراحی شده است. سه پارت ورق آلمینیومی، لایه چسب و فوم آلمینیومی نیز به صورت سه پارت تغییر شکلپذیر و سالید طراحی شده اند. پارت چسب بین پارت ورق آلمینیومی و فوم آلمینیومی قرار می گیرد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای گلوله فلزی، ماده فولاد با استفاده از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب جانسون کوک مورد استفاده قرار داده شده است. چسب با استفاده از خاصیت الاستیک ترکشن و با استفاده از معیار های آسیب تنش اسمی مدل شده است. برای ورق آلمینیومی به عنوان ورق محافظ رویی از آلیاژ آلمینیوم به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب جانسون کوک استفاده شده است. فوم فلزی یا همان فوم آلمینیومی نیز با استفاده از مدل Crushable foam به صورت ایزوتروپیک و با وارد کردن خواص عمومی و سختی مدل شده است. خواص مربوط به فوم فلزی از یک رفرنس استخراج شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین پرتابه فولادی و ورق رویی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی اعمال شده است. یک تماس کلی نیز برای در نظر گرفتن سایر تماسهای موجود در نظر گرفته شده است. تماس بین ورق آلمینیومی و چسب، فوم آلمینیومی و چسب به صورت تماس ایده آل و بدون عیب لحاظ شده است. شرط مرزی بری اطراف پنل به صورت گیردار و برای پرتابه شرط سرعت اولیه اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در دقت نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تغییر شکل، تنش، کرنش، آسیب در ورق آلمینیومی و پرتابه فولادی، مچالگی فوم فلزی…. را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo