تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل مرکب سرامیک-فوم آلمینیوم در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل مرکب سرامیک-فوم آلمینیوم در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل مرکب سرامیک-فوم آلمینیوم در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. هدف از این شبیه سازی بررسی تخریب هدف و گلوله در اثر سرعت بالای برخورد می باشد. گلوله فولادی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر، لایه رویی سرامیکی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر و در نهایت لایه ضخیم فوم آلمینیومی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید. با توجه به تقارن موجود در مساله، یک چهارم از کل هندسه ها برای کاهش زمان تحلیل مورد استفاده قرار داده شده اند.

در این تحلیل با توجه به سرعت زیاد گلوله، نیاز به تعریف رفتار آسیب برای تمامی اجزا می باشد. گلوله فولادی به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل های تخریب یا آسیب Ductile و Shear تعریف شده است. برای ماده سرامیک رفتارهای متفاوتی در آباکوس وجود دارد که د راین مساله از طریق فایل ورودی و یا کد از می توان از معادله جانسون هلمکوئیست استفاده نمود. برای فوم نیز از مدل رفتار الاستیک، مدل سخت شوندگی Crushable Foam و همچنین معیار آسیب مناسب استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین اجزا با توجه به تخریب صورت گرفته به صورت یک تماس کلی اعمال شده است. تماس بین سرامیک و فوم فلزی نیز به صورت تماس بدون عیب لحاظ شده است. با توجه به تقارن موجود در مساله، شرایط مرزی تقارنی مناسب به نواحی تقارنی اعمال شده است. شرط سرعت اولیه در جهت عمود بر هدف نیز به گلوله اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب گلوله، تخریب سرامیک و فوم فلزی و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هرینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo