تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل محافظ سرامیک-اپوکسی چند لایه در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل محافظ سرامیک-اپوکسی چند لایه در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد گلوله فولادی به پنل محافظ سرامیک-اپوکسی چند لایه در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل سه لایه سرامیک به صورت سه بعدی و همچنین دو لایه چسب به صورت سالید و سه بعدی در میان آنها می باشد. گلوله نیز به صورت سه بعدی و تغییر شکل پذیر ترسیم شده است. با توجه به وجود تقارن در مساله، از یک چهارم مدل به منظور کاهش حجم محاسبات استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

گلوله از فولاد بوده و برای تعریف رفتار آن از خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون-کوک به همراه معیار آسیب جانسون-کوک بهره برده شده است. خواص الاستیک و پلاستیک مربوط به فولاد از مقاله رفرنس استخراج شده است. چسب به صورت کوهسیو بوده و برای تعریف رفتار آن از خاصیت الاستیک ترکشن به همراه تعریف رفتار آسیب استفاده شده است. برای مدلسازی رفتار سرامیک ها در آباکوس هم می توان از ترکیب مدول برشی،معادلات حالت با خاصیت آسیب داکتیل استفاده نمود و هم می توان از تغییر  و ایجاد کد، متریال مدل مشابهی را به منظور دستیابی به نتایج واقعی تر به کار برد. تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و به منظور کاهش زمان تحلیل و ایجاد پایداری بیشتر از پارامتر مس اسکیل بهره برده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماسی کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی بوده و تماس بین صفحات سرامیک و چسب به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. شرط مرزی تقارنی به تمامی اجزا در صفحات تقارن اختصاص داده شده است. برای گلوله سرعت اولیه ای به منظور اعمال فرآیند برخورد سرعت بالا در نظر گرفته شده است.  استفاده از مش بندی ریز و مناسب به خصوص در نواحی تماس از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نفوذ گلوله در پنل محافظ، آسیب مجموعه، تنش، کرنش و سایر خروجی ها را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo