تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد گلوله به پنل سرامیکی تقویت شده با کامپوزیت سبز در آباکوس

شبیه سازی برخورد گلوله به پنل سرامیکی تقویت شده با کامپوزیت سبز در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد گلوله به پنل سرامیکی تقویت شده با کامپوزیت سبز در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی شامل هندسه های پنل سرامیکی به صورت سالید و سه بعدی، ورق کامپوزیت سبز به صورت شل سه بعدی، و گلوله یا پرتاب شونده به صورت سالید و سه بعدی می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای گلوله از متریال فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. به منظور پیش بینی آسیب در گلوله نیز از معیار آسیب جانسون-کوک که برای تغییر شکل های سریع مناسب می باشد، بهره برده شده است. سرامیک در نقش سرعت گیر و یا ضربه گیر نیز با استفاده از سه متریال مدل متفاوت قابل تعریف می باشد که تمامی این مدل های در آباکوس و یا از طریق کد قابل دسترس می باشند. برای کامپوزیت سبز نیز خاصیت الاستیک به همراه معیار آسیب هاشین استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده ، لذا از یک استپ اکسپلیسیت با زمان مشخص به منظور آنالیز این پدیده دینامیکی بهره برده شده است.  تماس بین اجزا به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی و تماس بین سرامیک و ورق کامپوزیتی به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. شرط مرزی گیردار به پنل سرامیکی و شرط سرعت اولیه به گلوله اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز  در ناحیه تماس از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس از اتمام تحلیل، تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب، نمودار نیرو، سرعت پسماند گلوله و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo