تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرنده به روش اس پی اچ به تیغه کامپوزیتی در آباکوس

شبیه سازی برخورد پرنده به روش اس پی اچ به تیغه کامپوزیتی در آباکوس

در این وبدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پرنده به روش اس پی اچ به تیغه کامپوزیتی در آباکوس و بررسی آسیب پرداخته ایم. پرنده به صورت یک استوانه سه بعدی و سالید طراحی شده است. تیغه یا باله کامپوزیتی نیز به صورت شل سه بعدی با هشت یا تعداد بیشتری لایه تعریف شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاده نمائید.

برخورد پرندگان با هواپیما یک تهدید مهم برای ایمنی پروازهای هوایی غیرنظامی به شمار می‌رود که در موارد متعددی منجر به صدمات جانی برای مسافران نیز شده‌است. در اغلب موارد، پرندگان پس از برخورد به موتور هواپیما توسط آن بلعیده می‌شوند که منجر به بروز آسیب به قطعات داخل موتور نیز می‌شود، اما علاوه بر آن، برخورد پرندگان به پنجره جلوی کابین خلبان در هواپیمای مسافربری نیز شایع است.

برای مدلسازی رفتار پرنده در این آنالیز از مدل شوک خطی Us-Up استفاده شده است. برای تعیین رفتار کامپوزیت تحت اثر برخورد پرنده از خواص الاستیک به همراه معیار آسیب هاشین بهره برده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه تعریف یک تماس کلی به منظور در نظر گرفتن تماس بین ذرات و باله کامپوزیتی، استفاده شده است. به پرنده شرط سرعت اولیه و به قطعه کامپوزیتی شرط مرزی مناسب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر بسیاری در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی نتایج از قبیل تنش، کرنش، آسیب، جابه جایی و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo