تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه به لوله فولادی با و بدون لایه محافظ CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد پرتابه به لوله فولادی با و بدون لایه محافظ CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پرتابه به لوله فولادی با و بدون لایه محافظ CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. هدف از این تحلیل بررسی افزودن لایه محافظ و تاثیر آن در کاهش کرنش پلاستیک و تغییر شکل لوله فولادی می باشد. در این آنالیز از سه پارت لوله فولادی به صورت سه بعدی و شل، لوله کامپوزیتی به صوت شل و سه بعدی و در نهایت پرتاب شونده به صورت یک کره در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای فولاد متریال به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل به منظور پیش بینی آسیب بوجود آمده، در نظر گرفته شده است. برای لوله CFRP ماده به صورت الاستیک و لمینا به همراه مدل آسیب هاشین لحاظ شده است. برای لوله کامپوزیتی از سکشن کانونشنال شل هشت لایه با زوایای مختلف در نظر گرفته شده است. در تحلیل اول لوله فولادی تحت اثر ضربه بدون لایه محافظ میانی شبیه سازی شده که برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین لوله فولادی و پرتاب شونده به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی لحاظ گشته و همچنین شرط مرزی گیردار به دو طرف لوله و شرط مرزی سرعت اولیه به پرتابه اختصاص داده شده است. در انتهای تحلیل اول نیز می توان میزان کرنش پلاستیک معادل، آسیب پدید آمده و سایر خروجی ها را مشاهده نمود. در تحلیل دوم لایه محافظ کامپوزیتی به قسمت میانی لوله فولادی اضافه می گردد. تماس بین لایه کامپوزیتی و پرتابه به صورت سطح به سطح به همراه خواص تماسی، تماس بین لوله فولادی و لوله کامپوزیتی نیز به صورت تماس ایده آل و بدون عیب لحاظ شده است. پس از انتهای آنالیز به خوبی می توان خروجی های مساله را مشاهده نمود. اثر افزودن لایه محافظ در کاهش مقدار کرنش پلاستیک، کاهش میزان آسیب و … مشهود می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایح این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

۲ دیدگاه

  1. با عرض ادب و احترام ، سلام عرض میکنم خدمت شما. عذر خواهی میکنم بنده این اموزش و همچنین چندین اموزش دیگه در مورد برخورد از سایت شما خریداری کردم. میخواستم عرض کنم توی این اموزش از یک کتاب برای داده ها استفاده کردید به نام Material Engineering and Manufacturing III | Book میشه لطفا بگید چگونه رایگان دانلودش کنم؟ ممنون میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo