تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد میله فولادی به پنل مرکب( فولاد-سرامیک-الیاف آرامید) و بررسی آسیب آن در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد میله فولادی به پنل مرکب( فولاد-سرامیک-الیاف آرامید) و بررسی آسیب آن در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد میله فولادی به پنل مرکب( فولاد-سرامیک-الیاف آرامید) و بررسی آسیب آن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل پارت سه بعدی و سالید میله ضربه زننده، پارت سه بعدی ورق فولادی در نقش لایه محافظ، لایه میانی به صورت سالید و سه بعدی از جنس سرامیک و در نهایت پارت الیاف آرامید به صورت سه بعدی و سالید با چهار لایه می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای پرتابه و لایه فلزی محافظ از ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک که برای تغییر شکل های سریع بسیار مناسب می باشد، به کار برده شده است. به منظور پیش بینی آسیب در این اجزا نیز از معیار آسیب جانسون کوک بهره برده شده است.  سرامیک ماده ترد و سختی می باشد که آباکوس به منظور مدلسازی رفتار آن از تعدادی متریال مدل استفاده می نماید که هم در خود محیط ویژوال آباکوس قابل دسترس بوده و هم در قالب فایل ورودی و یا تعریف کد. در این مثال از مدل بیزل به منظور پیش بینی آسیب در سرامیک بهره برده شده است. این مدل رفتاری می تواند پاسخی مناسب در مقابل ضربه سرعت بالا در مواد ترد از جمله سرامیک را فراهم نماید. برای الیاف آرامید یا AFRP از خاصیت الاستیک به صورت لمینا و همچنین معیار آسیب هاشین برای پیش بینی و گسترش آسیب استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و  یک استپ اکسپلیسیت به منظور بررسی آسیب در اجزا و همچنین تحلیل برخورد سرعت بالا به کار برده شده است. تماس بین سرامیک-الیاف آرامید و سرامیک-لایه فولادی محافظ به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. از یک تماس کلی نیز به منظور در نظر گرفتن تمامی تماس به همراه خواص تماسی از جمله اصطکاک بهره برده شده است. شرط مرزی گیردار به دو طرف پنل و شرط مرزی سرعت اولیه به پرتابه اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج حاصل دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تخریب و آسیب پدید آمده در ضربه زننده، لایه فولادی محافط و سرامیک را مشاهده نمود. سایر نتایج از قبیل تنش،کرنش، معیار های آسیب و… قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از این نتایج نمایش داده شده اند.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo