تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد سرعت بالا به پنل آلمینیومی تقویت شده با الیاف بامبو در آباکوس

شبیه سازی برخورد سرعت بالا به پنل آلمینیومی تقویت شده با الیاف بامبو در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد سرعت بالا به پنل آلمینیومی تقویت شده با الیاف بامبو در آباکوس پرداخته ایم. ورق فلزی به صورت سالید و سه بعدی به عنوان ورق رویی در نظر گرفته شده است. ورق الیاف بامبو به صورت شل ۳۲ لایه با زاویه قرارگیری متفاوت برای الیاف در نظر گرفته شده است. جسم ضربه زننده نیز به صورت یک پارت شل صلب لحاظ شده است. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای آلمینیوم از خاصیت الاستیک به همراه مدل سختی یا آسیب جانسون کوک استفاده شده است. با توجه به ماهیت برخوردهای سرعت بالا، تعریف رفتار آسیب نیز ضروری می باشد. برای فلزات در تحلیل هایی با تغییر شکل سریع و زیاد، مدل آسیب جانسون کوک بسیار مناسب می باشد، لذا برای ماده آلمینیوم از رفتار آسیب یاد شده بهره برده شده است. برای مدلسازی الیاف، از مدل رفتاری الاستیک به همراه مدل آسیب هاشین استفاده شده است. مدل آسیب هاشین برای در نظر گرفتن آسیب در الیاف کامپوزیتی بسیار مناسب می باشد.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند به همراه مس اسکیل به منظور کاهش زمان تحلیل، استفاده شده است.تماس بین جسم صلب با سطح ورق آلمینیومی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خاصیت اصطکاک و تماس بین ورق فلزی با ورق کامپوزیتی به صورت تماس چسبنده و یا کوهسیو با در نظر گرفتن سختی تماسی، آسیب و انرژی شکست، تعریف شده است. شرط مرزی گیردار به اطراف ورق، و شرط مرزی سرعت اولیه به پرتاب شونده اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب، تخریب قطعات و … قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

 

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo