تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد سرعت بالا به صفحه سه لایه فولاد-سرامیک-فولاد در آباکوس

شبیه سازی برخورد سرعت بالا به صفحه سه لایه فولاد-سرامیک-فولاد در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی برخورد سرعت بالا به صفحه سه لایه فولاد-سرامیک-فولاد در  نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل به صورت سه بعدی بوده  متشکل از سه لایه فولادی رویی و زیرین و یک لایه سرامیکی ضخیم در میانه می باشد. جسم پرتاب شونده نیز به صورت یک میله سه بعدی تغییر شکلپذیر ترسیم شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

برای صفحات و پرتابه فولادی خواص الاستیک، پلاستیک وابسته به نرخ کرنش، مدل آسیب داکتیل به همراه تکامل و مدل آسیب برشی یا Shear تعریف شده است. آباکوس برای سرامیک مدل های متنوعی ارائه می دهد که هم در خود آباکوس و هم در قالب کد قابل دسترس می باشند. در این مثال برای سرامیک تحت اثر برخورد سرعت بالا از متریال مدل هلمکوئیست بیزل استفاده شده است که در محیط آباکوس قابل دسترس نبوده و نیاز به کد نویسی در فایل ورودی و یا استفاده از سابروتین وی یومت دارد. با توجه به ماهیت پرتابه و بالا بودن سرعت آن ،از یک استپ دینامیکی به منظور مدلسازی برخورد و تخریب بهره برده شده است. تماس بین جسم ضربه زننده و صفحات به دلیل از بین رفتن المان های داخلی به صورت تماس کلی در فایل ورودی اعمال شده است. تماس بین لایه های مختلف نیز به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شده است.شرایط مرزی گیردار برای اطراف صفحات و شرط سرعت اولیه به قطعه استوانه ای فولادی اعمال شده است. استفاده از مش ریز در ناحیه برخورد بسیار مهم می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان معیار های آسیب تعریف شده برای فولاد و سرامیک را مشاهده نمود. در طی تحلیل با نفوذ پرتاب در صفحات آسیب شدیدی در تمام قطعات رخ می دهد که در شکل های زیر می توانید تعدادی از آنها را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo