تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد جسم صلب به صفحات کامپوزیتی CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد جسم صلب به صفحات کامپوزیتی CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی برخورد جسم صلب به صفحات کامپوزیتی CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.الیاف کربن نخستین بار در سال ۱۸۷۹ میلادی زمانی که ادیسون از این ماده به عنوان رشته پر مقاومت در ایجاد روشنایی الکتریکی استفاده کرد، پای به عرصه علم گذاشت. در آغاز دهه ۱۹۶۰ بود که تولید موفق تجاری الیاف کربن، با اهداف نظامی و برای کاربرد در هواپیمای جنگی آغاز شد. از مهم‌ترین کاربردهای الیاف کربن (CFRP) در مقاوم‌سازی و بهسازی سازه‌ها و ساخت کامپوزیت‌ها بوده و همچنین در  موارد غیرنظامی مانند هواپیماهای مسافربری و باربری خودروسازی و ساخت قطعات صنعتی، صنایع پزشکی، صنایع تفریحی، ورزشی و… کاربرد دارد. الیاف کربن در کامپوزیت‌ها به همراه رزین اپوکسی یا سایر رزین‌ها استفاده می‌شود. کامپوزیت الیاف کربن در مواردی که استحکام و سختی بالا به همراه وزن کم و ویژگی‌های استثنایی مقاومت در برابر خوردگی مدنظر باشند، بهترین گزینه موجود است. مقاومت مکانیکی در دمای بالا، خنثی بودن از لحاظ شیمیایی و ویژگی ضربه‌پذیری بالا نیز از دیگر مزایای این الیاف می‌باشد. در شکل زیر می توانید نمونه ای از آزمایش واقعی را مشاهده نمائید.

پرتابه به صورت جسم صلب و صفحات کربنی به صورت سه بعدی و با استفاده از المان کانتینیوم شل مدل شده اند. برای در نظر گرفتن آسیب در صفحات کامپوزیتی از معیار آسیب هاشین که در آباکوس قابل دسترس می باشد، استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و در حین برخورد پرتابه به داخل صفحات نفوذ کرده و سبب ایجاد آسیب در آن می شود که در شکل های زیر می توانید می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

۲ دیدگاه

  1. آیا پدیده دلمینیشن و یا تورق در این فایل ویا هر فایل دیگه ای که مربوط به ضربه به صفحات کامپوزیتی باشه مدل شده؟

    • سلام
      دی لمینیشن توی حالت سرعت پایین و بالا بررسی میشه که توی کارهای استاتیکی باید بین دو لایه متریال تعریف و معیار آسیب برای اون تعریف بشه. در حالت دینامیکی هم می توان با اختصاص تماس جنرال و تعریف خواص کوهسیو و آسیب این پدیده رو مشاهده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo