تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد تکراری یک جسم صلب به تیر بتنی مسلح در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد تکراری یک جسم صلب به تیر بتنی مسلح در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد تکراری یک جسم صلب به تیر بتنی مسلح در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تیر بتنی به صورت سالید، میلگرد و خاموت ها به صورت وایر، و جسم صلب به صورت شل و ریجید طراحی شده اند.  در شکل زیر می توانید نحوه قرار گرفتن اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن با استفاده از متریال مدل Concrete Damage Plasticity و با تعریف رفتار کششی و فشاری به صورت جداگانه ایجاد شده است. رفتار آسیب کششی و فشاری نیز در نظر گرفته شده است. این متریال مدل توانایی بسیار خوبی در محاسبه رفتار بتن تحت اثر ضربه های کم انرژی را دارا می باشد. برای میلگرد و خاموت ها از فولاد با رفتار الاستیک و پلاستیک بهره برده شده است. میلگرده با استفاده از سکشن بیم یا تراس قابل تعریف می باشند.

تحلیل در سه آنالیز جداگانه و با استفاده از استپ دینامیکی صورت گرفته است. تماس بین جسم ضربه زننده با بتن به صورت تماس سطح به سطح در نظر گرفته شده است. میلگرد و خاموت ها نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. شرط مرزی گیردار به تیر بتنی و شرط سرعت اولیه به جسم صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر دارد.

در این مدل، ابتدا تحلیل برخورد انجام شده و سپس نتایجی از قبیل تنش،کرنش،نمودار نیرو تکیه گاهی و … استخراج شده است. برای شبیه سازی ضربه دوم، ابتدا نتایج حاصل از ضربه اول در آنالیز دوم فراخوانی شده و سپس تحلیل ضربه دوم انجام شده است. نتایج حاصل از ضربه دوم نیز پس از اتمام آنالیز قابل دسترس می باشد. در تحلیل سوم که در واقع برخورد سوم جسم صلب با تیر بتنی می باشد، نتایج پایانی آنالیز یا ضربه دوم فراخوانی شده است و سپس تحلیل سوم صورت گرفته و نتایج به خوبی قابل مقایسه هستند. میزان آسیب از آنالیز اول تا سوم تحت اثر ضربه های پیاپی افزایش یافته و میزان تنش بیشتری تولید می گردد. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج را مشاهده نمائید.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo