تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار زیر آب به روش اویلری در سه نقطه در نزدیکی سازه آلمینیومی در آباکوس

شبیه سازی انفجار زیر آب به روش اویلری در سه نقطه در نزدیکی سازه آلمینیومی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار زیر آب به روش اویلری در سه نقطه در نزدیکی سازه آلمینیومی در آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه محیط به صورت اویلری و سه بعدی، هندسه سازه آلومینیومی به صورت شل و سه بعدی، ماده منفجره به صورت توپر و سه بعدی، و در نهایت پارت مربوط به آب می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

پدیده انفجار زیرآب از موضوعاتی است که در چند دهه ی اخیر بسیار مورد توجه محققین قرارگرفته است . حل مسائل انفجار زیر آب کاربرد های متنوعی در صنایع مختلف پیدا نموده است. شکل دهی انفجاری زیر آب، سازه های دریایی تحت بار انفجاری، اثر انفجار مین دریایی بر سازه کشتی و…نمونه هایی از کاربرد پدیده ی انفجار زیر آب میی باشد . از جمله روش های عددی که در مطالعه انفجار زیر آب مورد استفاده قرار گرفته است،روش اجزا محدود می باشد. با توجه به توانایی این روش در شبیه سازی پدیده های فیزیکی در محیط های جامد و سیال بعضی از نرم افزارهای تجاری موجود که بر اساس روش اجزا محدود تهیه شده اند، پدیده انفجار زیر آب و اثر آن بر سازه ها را نیز مدل سازی می کنند.

در بخش متریال، برای سازه آلومینیومی از متریال مدل جانسون کوک برای سختی و آسیب استفاده شده است. برای آب از معادله شوک خطی با تعریف سرعت صوت در آب بهره برده شده است. برای مدلسازی ماده منفجره از معادله JWL که توانایی تبدیل انرژی آزاد شده در واکنش شیمیای انفجار به فشار را داراست، استفاده شده است. در این آنالیز تعدادی ماده منفجره در نقاط مختلف تعریف شده است که این انفجارها همزمان نبوده و یکی پس از دیگری اتفاق می افتد.

استپ به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک تحلیل اکسپلیسیت با زمان معین استفاده شده است. تمامی خروجی ها مورد نیاز از بخش فیلد و هیستوری اوتپوت نیز قابل دسترس می باشند. با توجه به مشخص نبودن تماس میان اجزا، در این آنالیز از یک تعامل کلی استفاده شده است. شرط مرزی مناسب نیز به مرزهای اویلری از نوع موج بدون بازگشت اختصاص داده شده است. مکان و حجم آب مواد منفجره نیز با استفاده از مفهوم کسر حجمی تعریف شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیری زیادی در آسیب و نوع انتشار موج انفجار دارد.

پس از اتمام تحلیل تمامی خروجی ها از قبیل تنش، آسیب، انتشار موج، تنش فشاری در آب، … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo