تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک سازه ساندویچی(بتن-فوم-میلگرد-کامپوزیت) در آباکوس و بررسی پارامتر تخریب

شبیه سازی انفجار روی یک سازه ساندویچی(بتن-فوم-میلگرد-کامپوزیت) در آباکوس و بررسی پارامتر تخریب

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار روی یک سازه ساندویچی(بتن-فوم-میلگرد-کامپوزیت) در نرم افزار آباکوس و بررسی پارامتر تخریب پرداخته ایم. برای مدلسازی از فضای سه بعدی استفاده شده است. بتن به صورت پارت سالید سه بعدی،فوم پارت سالید سه بعدی،میلگردهای طولی و برشی به صورت وایر سه بعدی و کامپوزیت های برشی و صفحه کامپوزیت رویی به صورت شل سه بعدی مدل گشته اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

تعدادی میلگرد به صورت طولی و تعدادی نیز به صورت عرضی در داخل بتن و کامپوزیت های برشی به صورت مجموعه ای مدفون شده استفاده شده است.  برای کامپوزیت ها از معیار آسیب هاشین، برای میلگردها از معیار جانسون کوک، برای فوم از معیار کراش ابل فوم استفاده شده است. آباکوس برای دریافت نتایج آسیب برای بتن چندین متریال مدل ارائه داده است که با توجه به میزان آسیب و شدت انفجار انتخاب معیار مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است.

آنالیز به صورت Dynamic Explicit بوده که متناسب با ماهیت انفجار بوده و تماس بین کامپوزیت-بتن ، بتن -فوم به صورت ایده آل و میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن مورد استفاده قرار داده شده اند.شرایط مرزی نیز برای لبه های مجموعه به صورت گیردار قرار داده شده است. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا یا کانوپ انتخاب شده است.

در طی آنالیز و با پیشرفت آن به خوبی می توان میزان آسیب بوجود آمده در مجموعه را مشاهده نمود. آسیب ایجادی در بتن در میانه تیر بسیار زیاد بوده و قطعه در این ناحیه به صورت کاملا آسیب دیده درآمده است.میزان تغییر شکل و مچاله شدن فوم نیز بسیار زیاد بوده از طرفی می توان میزان آسیب ایجاد شده در کامپوزیت ها را نیز مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo