تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک دیوار بتنی تقویت شده با CFRP و اتصال با چسب اپوکسی در آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک دیوار بتنی تقویت شده با CFRP و اتصال با چسب اپوکسی در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی مرحله به مرحله انفجار در هوا روی یک دیوار بتنی تقویت شده با CFRP و اتصال با چسب اپوکسی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.در این مثال برای اتصال صفحه کامپوزیتی به منظور تقویت کننده به دیوار بتنی از اتصال چسب به صورت فیزیکی و در قالب یک پارت جداگانه استفاده شده است. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که شامل پارت های دیوار بتنی،صفحه کامپوزیتی، چسب و میلگردها بوده  و در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری دیوار بتنی،CFRP و چسب اپوکسی را مشاهده نمائید.

برای تقویت بتن از سه لایه کامپوزیت در پشت دیوار به همراه چسب استفاده شده است. برای مدلسازی ماده بتن از پلاستیسیته CDP، برای میلگرد ماده به صورت الاستیک و پلاستیک، برای الیاف کربن از معیار آسیب هاشین و برای چسب از خاصیت الاستیک ترکشن به همراه مدل شکست و تکامل استفاده شده است. در این آنالیز از یک استپ داینامیک اکسپلیسیت به منظور تحلیل پروسه انفجار استفاده شده است. با توجه به کم بودن ضخامت لایه چسب در حدود ۰٫۵-۰٫۸ میلی متر می توان تماس بین چسب-بتن و چسب-کامپوزیت را به صورت بدون عیب در نظر گرفت و از طرفی میلگردها را می توان در بتن مدفون کرد. برای پروسه انفجاز از روش CONWEP که در محیط اینترکشن تنظیمات لازم برای آن انجام شده ، استفاده شده است. شرایط مرزی گیردار نیز برای دو لبه کناری دیواره بتنی لحاظ شده از طرفی میزان چگالی مش نیز در حل درست مسئله تاثیرگذار بوده و مش ریزتر نتایج بهتری را به همراه دارد.

در طی حل و با رسیدن موج انفجار به سطح دیواره بتن ، آسیب کششی و فشاری در بتن پدید می آید همچنین می توان میزان آسیب در کامپوزیت و چسب را نیز به خوبی مشاهده نمود. با افزایش مقداری تی ان تی میزان آسیب افزایش پیدا کرده و چسب ما بین بتن و کامپوزیت از بین می رود.در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

 

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo