تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک ساندویچ پنل (بتن-فوم تیتانیومی) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک ساندویچ پنل (بتن-فوم تیتانیومی) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک ساندویچ پنل (بتن-فوم تیتانیومی) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی بود و شامل هندسه های بتن و فوم تیتانیومی می باشد. ابعاد دو قطعه یکسان بوده و انفجار در فاصله نزدیکی از نقطه میانی قطعه بتنی اتفاق می افتد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای فوم تیتانیومی ماده به صورت الاستیک و پلاستیک در نظر گرفته شده است. برای خاصیت پلاستیک فوم تیتانیومی از مدل Crushable foam در حالت ایزوتروپیک به همراه خواص سخت شوندگی به منظور فشرده شده و جذب انرژی تحت اثر بار انفجار استفاده شده است. برای بتن،آباکوس متریال مدلهای مختلفی را ارائه می دهد که در محیط ویژوال نرم افزار و یا به صورت فایل ورودی و یا به صورت کدنویسی در دسترس می باشند. استفاده از متریال مدل مناسبی که بتواند نحوه شکست و تخریب بتن به عنوان ماده ترد را به خوبی نمایش دهد، از اهمیت زیادی برخوردار است. لذا در این آنالیز برای تعریف متریال از خاصیت فایل ورودی و ایجاد کد در ان استفاده شده است.تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا و یا همان روش CONWEP می باشد. تماس بین دو جز بتنی و فوم فلزی به صورت تماس ایده آل یا بدون عیب لحاظ شده است. شرط مرزی برای اطراف قطعات به صورت گیردار انتخاب شده است. استفاده از مش بندی ریز تاثیر زیادی در نوع و نحوه تخریب المانها دارد، لذا استفاده از مش بندی ریز و مناسب ضروری می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تخریب، معیارهای آسیب، فشردگی فوم، تنش، کرنش، و …. را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo