تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک سازه مرکب با هسته فوم آلومینیومی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک سازه مرکب با هسته فوم آلومینیومی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک سازه مرکب با هسته فوم آلومینیومی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی و شامل سه هندسه می باشد. دو صفحه رویی و زیرین آلمینیومی و یک هسته فوم فلزی که فوم آلمینیوم می باشد، در میانه قرار دارد.فوم های فلزی به عنوان یکی از مواد مهندسی پیشرفته شناخته می شوند. این فلزات متخلخل به دو گونه فوم سلول باز و سلول بسته تقسیم می شوند. فوم های فلزی سلول باز به عنوان مبدل های حرارتی و کاتالیست ها و فیلتر کاربرد بسیار گسترده با کارایی ویژه بسیار بالایی در صنعت مصرف می شوند اما فوم های فلزی سلول بسته بیشتر به عنوان جاذب انرژی مانند انرژی ضربه یا تصادف، انرژی صوتی و مغناطیسی بیشتر در صنعت مطرح هستند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

صفحات آلمینیومی با استفاده از خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک به همراه مدل آسیب جانسون کوک برای پیش بینی آسیب بوجود آمده تحت اثر بار انفجاری تی ان تی،  تعریف شده اند. مدل پلاستیسیته جانسون کوک برای تغییر شکلهای سریع بسیار مناسب می باشد. مدل فوم نیز به صورت مدل الاستیک به همراه مدل پلاستیک Crashable foam با تعریف خواص ایزوتروپیک به همراه سخت شوندگی تعریف شده است. این نوع  فوم فلزی خاصیت بالایی در جذب انرژی انفجار،ضربه و… دارد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین صفحات آلمینیومی و فوم فلزی به صورت تماس ایده آل و بدون عیب لحاظ شده است. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا یا کانوپ می باشد که این مدل با تعریف نقاط انفجاری و تعیین مقدار ماده منفجره قابل استفاده می باشد. با توجه به تقارن موجود در مساله فقط یک چهارم هندسه مدل شده که باعث کاهش حجم محاسبات می شود. شرط مرزی گیردار به اطراف و شرط مرزی تقارنی به میانه مدل اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز می تواند تاثیر زیادی در نتایج خروجی داشته باشد.

در پایان آنالیز به خوبی می توان میزان آسیب و تنش پدید آمده در صفحات آلمینیومی رویی و زیرین به همراه تنش و کرنش پلاستیک قطعه فوم آلومینیومی را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo