تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک تیر مرکب از بتن فوق توانمند و ورق فولادی گلمیخ دار در آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک تیر مرکب از بتن فوق توانمند و ورق فولادی گلمیخ دار در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک تیر مرکب از بتن فوق توانمند و ورق فولادی گلمیخ دار در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو وق فولادی گلمیخ دار به صورت سالید و سه بعدی، لایه میانی از بتن فوق توانمند به صورت سالید و سه بعدی می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای اجزای فولادی از خاصیت الاستیک به همراه خاصیت پلاستیک جانسون کوک استفاده شده است. به منظور پیش بینی آسیب بوجود آمده در قطعات فلزی، از معیار آسیب جانسون کوک استفاده شده است. معیار سختی و آسیب جانسون کوک برای مسائلی با تغییر شکل سرعت بالا بسیار مناسب می باشد. برای بتن فوق توانمند به منظور پیش بینی آسیب و تخریب پیشرونده از متریال مدل جانسون هلمکوئیست بهره برده شده است. این معیار در تحلیل های دینامیکی برای محاسبه تخریب و آسیب بسیار مناسب می باشد.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت با زمان مشخص استفاده شده است. به منظور کاهش زمان تحلیل و ایجاد همگرایی بهتر نیز می توان از خاصیت مقیاس دهی جرمی استفاده نمود. تماس بین ورق های فولادی به سطح بتن به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شده است. گلمیخ ها نیز به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند. پروسه انفجار با استفاده از روش کانوپ با تعریف مقدار ماده منفجره و فاصله آن از سطح قطعه انجام شده است. شرط مرزی گیردار نیز به طرفین قطعه اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز برای تمامی قطعات ضروری می باشد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب، تخریب،…. قابل دسترسی می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه قرمز رنگ زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo