تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار داخلی به روش اس پی اچ در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار داخلی به روش اس پی اچ در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار داخلی به روش اس پی اچ در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه می باشد و شامل دو هندسه پوسته خارجی به صورت سالید و کروی، پارت ماده منفجره به صورت سالید و سه بعدی می باشد.ماده منفجره در فضای خالی پوسته خارجی قرار دارد و طی انفجار و در اثر انبساط حجم آن افزایش می یابد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در آباکوس برای تعریف ماده منفجره می توان از معادله حالت JWL استفاده نمود. این معادله می تواند انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار را به فشار مکانیکی قابل درک برای نرم افزار تبدیل نماید. داده های متریال برای ماده منفجره در این شبیه سازی از مقاله رفرنس استخراج شده است. برای پوسته بیرونی، ماده فولاد در نظر گرفته شده است. در طی این آنالیز این پوسته در اثر فشار بسیار بالای واکنش انفجار، تخریب خواهد شده، لذا باید از معیار های مناسبی برای در نظر گرفتن تخریب استفاده شود. دو معیار آسیب Ductile and Shear Damage در این مثال بر اساس هلپ نرم افزار به کار گرفته شده اند. این معیارها می تواند تخریب پوسته بیرونی را به خوبی نمایش دهند. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس به صورت تماس کلی بوده و به دلیل وجود ذرات ماده منفجره، استفاده از تماس سطح به سطح مقدور نمی باشد.استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه تخریب پوسته فولادی، گسترش ذرات در فضای پیرامون، پارامترهای آسیب فولاد، و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo