تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی داخل تونل بتنی تقویت شده در عمق خاک در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی داخل تونل بتنی تقویت شده در عمق خاک در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی داخل تونل بتنی تقویت شده در عمق خاک در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که در آن تونل بتنی به صورت پارت سالید،فضای انتشار ماده منفجره به صورت پارت اویلری و میلگردها طولی و حلقوی نیز به صورت پارت وایر ترسیم شده اند.خاک و ماده منفجره نیز به صورت پارت سه بعدی ترسیم شده اند. ماده منفجره یا همان تی ان تی در مرکز تونل قرار داده شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این تحلیل ماده منفجره با استفاده از معادله حالت جو ویلکینز لی مدل شده است که این معادله می تواند انرژی آزاد شده در واکنش شیمیایی را به فشار مکانیکی تبدیل نماید. برای میلگردها نیز از ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه آسیب داکتیل یا آسیب فلزات نرم استفاده شده است. خاک نیز با استفاده از خاصیت الاستیک و مدل پلاستیک موهر کلمب ایجاد شده است.آباکوس متریال مختلفی را برای بتن ارائه می دهد که تعدادی از آنها در خود آباکوس قابل دسترس بوده و تعدادی دیگر در فایل ورودی و یا با استفاده از وی یومت که با توجه به میزان تخریب حاصل از انفجار در عمق زمین،نیاز است که از متریال مدلی استفاده شود که قادر باشد آسیب و تخریب ماده بتن را به خوبی پیش بینی نماید و این امر فقط از طریق فایل ورودی و یا نوشتن وی یومت میسر می باشد.

در این تحلیل با توجه به سریع بودن پدیده انفجار از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن و تماس بین اجزا به صورت کلی در نظر گرفته شده است. شرایط مرزی مناسب به پارت اویلری و تونل اعمال شده است. در تحلیل کوپل اویلری لاگرانژی برای تعریف ماده در فضای اویلری نیاز به استفاده از روش کسر حجمی یا روش متریال یکنواخت می باشد که در این آنالیز از روش اول استفاده شده است. مش بندی نیز تاثیر زیادی در حصول نتایج دقیق دارا می باشد و استفاده از مش ریز به خصوص برای پارت اویلری و ماده تی ان تی بسیار مهم بوده و همین امر باعث وقت گیر شدن تحلیل می شود.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان آسیب در بتن و میلگردها،تنش،کرنش ،تغییر شکل و سایر خروجی های مورد نیاز را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این انالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo