تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی تقویت شده با هسته تیر فولادی در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی تقویت شده با هسته تیر فولادی در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار به روش اویلری لاگرانژی روی یک ستون بتنی تقویت شده با هسته تیر فولادی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که در آن تیر بتنی به صورت پارت سالید، تیر فولادی به صورت پارت سالید،بازه مکانی انفجار به صورت پارت اویلری به همراه ماده منفجره و میلگردها به صورت پارت وایر سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ماده منفجره با استفاده از معادله حالت جو ویلکینز لی یا همان JWL تعریف شده است که پارامترهای مربوط به این معادله از مقالات قابل استخراج بوده، ماده مورد استفاده برای تیر فولادی و میلگردها به صورت الاستیک پلاستیک به همراه مدل های آسیب داکتیل و شییر بوده که قابلیت پیش بینی آسیب تحت اثر بار فشاری انفجار را دارا می باشد. بتن از جمله مواد تردی بوده که آباکوس برای آن متریال های مختلفی را در کتابخانه خود دارا می باشد،اما تمامی این مدل ها برای تغییر شکل سریع و آسیب تحت اثر انفجار مناسب نبوده لذا باید از متریال مدلی استفاده نمود که قابلیت پیش بینی صحیح آسیب را داشته باشد که در این مورد می توان از قابلیت کد نویسی در فایل ورودی و یا وی یومت استفاده نمود.

استپ مورد استفاده در این آنالیز به صورت اکسپلیسیت بوده و تماس بین بتن و هسته فولادی به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. میلگردها نیز در بتن به صورت مدفون شده در نظر گرفته شده اند. در تعریف انفجار به روش اویلری از دو روش کسر حجمی یا روش متریال یکنواخت می توان استفاده نمود که برای تعریف محل و مقدار ماده منفجره به کار می رود. در این شبیه سازی از روش کسر حجمی استفاده شده است. شرایط مرزی مناسب برای پارت اویلری و ستون مرکب در محیط بارگذاری اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نحوه انتشار موج فشاری و صحت نتایج آنالیز دارد.

با اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تخریب و آسیب پدید آمده در بتن و تیر فولادی را مشاهده نمود. سایر نتایج نیز از قبیل معیار های خرابی،تنش ،کرنش،تغییر شکل و کسرهای حجمی در دسترس بوده و مورد بررسی قرار گرفته اند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.  

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۳۵۰۰ تومان می باشد.

دقت کنید در زمان خرید درگاه زرین پال را انتخاب نمائید تا فرآیند خرید به درستی صورت پذیرد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo