تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار اویلری در یک مخزن کامپوزیتی در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب

شبیه سازی انفجار اویلری در یک مخزن کامپوزیتی در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار اویلری در یک مخزن کامپوزیتی در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب  پرداخته ایم. مدلسازی شامل هندسه مخزن کامپوزیتی به صورت شل بعدی، ماده تی ان تی و فضای اویلری به صورت سه بعدی می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

مخزن کامپوزیتی امروزه در ابعاد و شکل های بسیار متفاوت ساخته و ارائه می گردند. مخزن کامپوزیت استوانه ای ایستاده و یا افقی، مخازن مکعبی شکل و مخازن با شکل هندسی پیچیده دربخش های مختلف صنعت کاربرد دارد. همچنین امکان استفاده از مخزن کامپوزیتی به صورت مخازن تحت فشار و همچنین مخزن آب نیز وجود دارد. مخزن کامپوزیتی به مخزنی گفته می شود که دارای بدنه ای از جنس کامپوزیت باشد. مخزن کامپوزیتی جهت ذخیره، انتقال و یا انجام فرایندهای صنعتی استفاده می شوند. در تولید مخزن جهت نگهداری مایعات از مواد مختلفی مانند بتن، آجر، فولاد، استیل، آلومینیوم و پلی اتیلن استفاده می شود که هر کدام قابلیت مکانیکی و شیمیایی منحصر به خود را دارند.اما می توان ادعا کرد که مخزن تولید شده از کامپوزیت می توانند اکثر قابلیت های مکانیکی و شیمیایی را پوشش دهند. دسته بندی های مختلفی براساس مواد بکار رفته و شیوه تولید این مخازن وجود دارد

در این مثال از CFRP به صورت ۱۶ لایه با زوایای قرارگیری متفاوت برای الیاف استفاده شده است.  برای این متریال از خاصیت الاستیک به همراه مدل آسیب استفاده شده است. برای مدل سازی رفتار ماده منفجره از معادله JWL که میتواند انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار را به فشار مکانیکی تبدیل کند، استفاده شده است.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین اجسام به دلیل سرعت تغییر شکل بالا و حجمی بودن المان های اویلری به صورت تماس جنرال با خاصیت تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی اویلری نیز می تواند به محیط اطراف مخزن اختصاص داده شود. برای تعریف مقدار و مکان ماده منفجره در این آنالیز از روش کسر حجمی بهره برده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در نحوه انتشار موج انفجار موثر می باشد.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo