تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجاردر هوا در نزدیکی ستون بتنی فوق توانمند در آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی انفجاردر هوا در نزدیکی ستون بتنی فوق توانمند در آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک ستون بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد در نرم افزار آباکوس-بررسی تخریب- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تیر بتنی به صورت یک پارت سالید و سه بعدی، میلگردها و خاموت ها به صورت پارت وایر و سه بعدی طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در مسائل مربوط به انقجار، اکثر سازه های آسیب دیده طوری طراحی نشده اند که در مقابل بار انفجار از خود مقاومت مناسبی نشان دهند. در اکثر سازه هی فلزی و بتنی، ستون ها نقش بسیار مهمی را در مهار بارهای وارده ایفا می کنند. در مساله انفجار نیز طراحی و به کارگیری ستونهای مقاوم بسیار مهم می باشد.

در این مثال آموزشی، شبیه سازی عددی ستون بتنی فوق توانمند تحت اثر بار انقجاری بررسی شده است. برای میلگردهای مدفون شده در بتن از المان خرپا یا تراس به همراه متریال الاستیک-پلاستیک استفاده شده است. برای تعریف رفتار صحیح بتن در بارهای ناگهانی و شدید، ارائه متریال مدل مناسب بسیار مهم می باشد. در این مثال با استفاده از کد نویسی در فایل ورودی متریال ورودی برای بتن فوق توانمند با توجه به مقاله رفرنس وارد شده است. تحلیل به صورت دینامیکی و اکسپلیسیت می باشد. میلگردها در بتن مدفون،و از روش کانوپ برای تعریف رفتار انفجاری بهره برده شده است. دو سر ستون به صورت گیردار لحاظ، و در محیط مش نیر المان مناسب به تمامی اجزا نسبت داده شده است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی های مساله از قبیل تنش،کرنش، پارامتر های آسیب، تخریب و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo