تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پی در پی سرعت پایین جسم صلب به پنل سه لایه ی شیشه ای به همراه چسب در آباکوس

شبیه سازی برخورد پی در پی سرعت پایین جسم صلب به پنل سه لایه ی شیشه ای به همراه چسب در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پی در پی سرعت پایین جسم صلب به پنل سه لایه ی شیشه ای به همراه چسب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل سه لایه شیشه به صورت سالید و تغییر شکلپذیر به همراه دو لایه چسب به صورت سه بعدی و سالید می باشد. پرتابه نیز به صورت صلب و شل طراحی شده است. از یک ورق صلب دیگر نیز به عنوان ناحیه تکیه گاهی بهره برده شده است. در شکل زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

چسب با استفاده از خاصیت الاستیک ترکشن به همراه معیار های آسیب به منظور پیش بینی حذف المانها در طی فرآیند برخورد تعریف شده است. در واقع چسب با استفاده از المان و خاصیت کوهسیو تعریف و بدین صورت المان چسبنده تعریف می شود. برای شیشه به عنوان ماده بریتل می توان از چند مدل متریال در آباکوس استفاده نمود که می توان گفت صحیح ترین مدل از طریق کد نویسی در فایل ورودی و یا سابروتین قابل دسترس می باشد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان پایدار نموهای زمانی استفاده شده است. تماس بین لایه های شیشه با چسب به صورت تماس ایده آل و یا بدون عیب لحاظ شده و همچنین تماس بین سایر اجزا نیز در قالب یک تماس کلی تعریف شده است. شرط مرزی گیردار به ورق صلب زیرین و شرط مرزی سرعت اولیه نیز به جسم ضربه زننده اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز اول به خوبی می توان نتایجی از قبیل شکست،نفوذ پرتابه،آسیب،تنش،کرنش و … را مشاهده نمود. در ادامه کار از نتایج آنالیز اول به عنوان وضعیت اولیه در مدل دوم استفاده که در این صورت در ابتدای آنالیز دوم، پنل آسیب دیده می باشد و در آن تنش و کرنش پسماند وجود دارد. پس از اتمام آنالیز دوم نیز می توان تمام نتایج را برای ضربه دوم مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای دانلود و خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo