تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک دال بتنی فوق توانمند تقویت شده با الیاف بازالت در آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک دال بتنی فوق توانمند تقویت شده با الیاف بازالت در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک دال بتنی فوق توانمند تقویت شده با الیاف بازالت در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و پارت بتنی فوق توانمند به صورت سالید و پارت کامپوزیت بازالت به صورت شل ترسیم شده است. برای کامپوزیت بازالت چهار لایه با زاویه قرارگیری متفاوت در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن فوق توانمند با استفاده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity  مدل شده است. این مدل رفتاری می تواند رفتار غیر خطی بتن را به خوبی در نظر بگیرد. رفتار کششی و فشاری به صورت جداگانه به نرم افزار معرفی می گردد و همچنین برای در نظر گرفتن آسیب های کششی و فشاری در طی آنالیز نیز می توان داده های مربوط به آسیب را به نرم افزار وارد نمود. خواص مورد استفاده برای بتن فوق توانمند از مقاله رفرنس استخراج شده است. به منظور مدلسازی الیاف کامپوزیت بازالت از یک کامپوزیت چهار لایه با تعریف رفتار الاستیک به صورت لمینا و رفتار آسیب با استفاده از مدل هاشین ، بهره برده شده است. در طی آنالیز این تقویت کننده ها دچار آسیب خواهند شد. برای این تحلیل از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین اجزای تقویت کننده و سطح بتن فوق توانمند به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. پروسه انفجار نیز به صورت انفجار در هوا یا CONWEP لحاظ شده است. شرط مرزی گیردار برای اطرف مدل در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج خروجی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری بتن، آسیب الیاف، نمودار نیرو، نمودار تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo