تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی پاشش سرد ذرات فولاد به سطح آلیاژ نیکل-کروم در نرم افزار آباکوس-مقیاس میکرو

شبیه سازی پاشش سرد ذرات فولاد به سطح آلیاژ نیکل-کروم در نرم افزار آباکوس-مقیاس میکرو

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی پاشش سرد ذرات فولاد به سطح آلیاژ نیکل-کروم در نرم افزار آباکوس-مقیاس میکرو- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ذره فولادی به صورت یک کره سه بعدی و سالید با شعاع چهل میکرو متر طراحی شده است. پارت هدف یا Inconel به صورت یک پارت سه بعدی و سالید ترسیم شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

پرتابه کروی با استفاده از ماده فولاد و به صورت الاستیک-پلاستیک تعریف شده است. با توجه به تغییر شکل سریع ذره، از مدل سختی جانسون کوک بهره برده شده است. با توجه به تغییرات دما در این آنالیز از خواص حرارتی از جمله گرمای ویژه و ضریب رسانش استفاده شده است. برای تعریف ماده آلیاژ نیکل-کروم نیز از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیک جانسون کوک و همچنین خواص حرارتی استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و به منظور در نظر گرفته شدن تغییر دما در طی آنالیز، از یک آنالیز دینامیکی کوپل با حرارت استفاده شده است. به منظور بهبود کیفیت مش در طی فرآیند و جلوگیری از واپیچش المانها از ویژگی ALE در محیط استپ بهره برده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی از جمله اصطکاک در نظر گرفته شده است. شرط مرزی مناسب نیز به قطعه هدف اعمال شده است. ذره فولادی نیز دارای سرعت اولیه بالایی می باشد که این سرعت اولیه منجر به برخورد و ایجاد حرارت و تغییر شمل پلاستیک میگردد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج حاصله دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تغییر شکل دو پارت، تنش، حرارت و سایر خروجی های مساله را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo