تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی پارگی پیچ در اتصال تیر به ستون با نبشی تحت بار دینامیکی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی پارگی پیچ در اتصال تیر به ستون با نبشی تحت بار دینامیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی پارگی پیچ در اتصال تیر به ستون با نبشی تحت بار دینامیکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی می باشد. تیر و ستون به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده اند. پیچ ها نیز به صورت پارت سه بعدی و سالید مدل شده اند. تیر به وسیله دو نبشی و شش پیچ به ستون متصل و سه پیچ نیز نبشی را تیر متصل کرده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تمامی اجزا از متریال فولاد ۱۴ با خاصیت الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. با توجه به میزان جابه جایی تیر و احتمال ایجاد آسیب و پارگی در اجزا، نیاز به تعریف معیار آسیب مناسب برای فولاد می باشد. با تعریف معیار مناسب می توان آسیب و تخریب بوجود آمده در اجزا را در محیط نتایج مشاهده نمود. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه تغییرات در مقیاس دهی جرمی به منظور ایجاد پایداری،استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین پیچ ها با اجزای دیگر به صورت تماس سخت لحاظ شده است. تماس بین سایر اجزا نیز به صورت تماس اصطکاک دار در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به بالا و پایین ستون و شرط مرزی جابه جایی به انتهای تیر اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب از اهمیت خاصی برخوردار است. به منظور ایجاد مش مناسب در تمامی اجزا، باید از پارتیشن بندی استفاده نمود.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان آسیب و تخریب پیدید آمده در تمامی پیچ ها را مشاهده نمود. پیچ ها متصل کننده نبشی و تیر به طور کامل از بین رفته اند. تمامی نتایج از قبیل تنش، کرنش،آسیب… قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده است.

برای خرید فایلها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo