تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی نفوذ پرتابه فولادی در آب پوشیده شده از لایه یخ در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی نفوذ پرتابه فولادی در آب پوشیده شده از لایه یخ در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی نفوذ پرتابه فولادی در آب پوشیده شده از لایه یخ در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و پرتابه فولادی به صورت یک مدل سالید و سه بعدی طراحی شده است. لایه یخ با استفاده از یک پارت سالید و سه بعدی به صورت لاگرانژی ایجاد شده است. برای تعیین آب و هوا از یک پارت اویلری سه بعدی استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای پرتابه فولادی از خاصیت الاستیک به همراه خواص پلاستیک استفاده شده است. برای هوا از معادله گاز ایده آل به همراه ویسکوزیته و برای آب نیز از معادله حالت شوک خطی به همراه ویسکوزیته بهره برده شده است. برای تعیین رفتار مواد سخت و ترد در آباکوس، می توان از متریال مدلهای گوناگونی استفاده نمود که برخی از آنها می توانند رفتار مناسبی از یخ در فرآیندهای دینامیکی را نمایش دهند. لازمه استفاده از متریال مدل های خاص برای این مواد، استفاده از متریال جدید در قالب فایل ورودی و یا نوشتن سابروتین وی یومت می باشد تا بتوان بر اساس آنها مدل ماده جدیدی تولید نمود. تحلیل به صورت دینامیکی می باشد و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. در این تحلیل از یک تماس کلی به همراه خواص تماسی به منظور در نظر گرفتن تماس بین اجزا بهره برده شده است. پرتابه دارای سرعت اولیه معلوم می باشد. برای دامنه آب و هوا از شرط مرزی اویلری موج بدون بازگشت استفاده شده است. به منظور ایجاد متریال اویلری در پارت اویلری می توان از روش کسر حجمی و یا روش متریال یکنواخت استفاده نمود که در این مثال روش دوم به کار رفته است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه شکست یخ در اثر برخورد پرتابه، نفوذ پرتابه در آب، آسیب، تنش و کرنش … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo