تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی فرآیند بغل تراشی فولاد با مته و میله فرز انگشتی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی فرآیند بغل تراشی فولاد با مته و میله فرز انگشتی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم فرآیند بغل تراشی فولاد با مته و میله فرز انگشتی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. در این مثال از دو ابزار مته و میله فرز انگشتی در دو شبیه سازی جداگانه استفاده شده است. در مثال اول برای براده برداری از ماده فولاد از مته استفاده شده است که به صورت پارت صلب سه بعدی بوده و در شبیه سازی دوم از میله فرز انگشتی که تا حدی مشابه با مته بوده استفاده شده است. ابزار ها به صورت صلب در نظر گرفته شده اند و برای قطعه کار ماده فولاد با خواص الاستیک-پلاستیک به همراه مدل آسیب در نظر گرفته شده است.. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

برای تحلیل از یک استپ دینامیکی زمانمند به همراه مس اسکیل برای کاهش و بهینه نمودن زمان پایدار در نموهای زمانی بهره برده شده است. در هر دو شبیه سازی به دلیل از بین رفتن المان داخلی از یک تماس کلی در قالب فایل ورودی استفاده شده است. شرایط مرزی مناسب از قبیل سرعت دورانی و خطی نیز به ایزار و قطعه کار اختصاص داده شده است. استفاده از مش ریز در ناحیه تماس بین ابزار و قطعه کار در افزوده شدن دقت شبیه سازی بسیار موثر بوده لذه با جدا نمودن این بخش به وسیله پارتیشن، از مش ریزتری در این ناحیه استفاده شده است.

با اتمام تحلیل به خوبی می توان نتایج برش توسط ابزار را مشاهده نمود. با پیشروی و دوران ابزار ناحیه در تماس با آن دچار آسیب شده و براده ها شروع به جدایش از قطعه کار نموده که فرم جدایش در دو شبیه سازی متفاوت با هم بوده که در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی مرحله به مرحله به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo