تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی فرآیند الکتروهیدرولیک با استفاده از مدل فشار زمان در آباکوس-صحت سنجی مقاله

شبیه سازی فرآیند الکتروهیدرولیک با استفاده از مدل فشار زمان در آباکوس-صحت سنجی مقاله

در  این ویدئو به صحت سنجی و شبیه سازی قدم به قدم فرآیند الکتروهیدرولیک با استفاده از مدل فشار زمان در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مقاله مورد استفاده در این شبیه سازی در سال ۲۰۱۴ در یکی از ژورنال های الزویر چاپ شده است.شکل‌دهی الکتروهیدرولیکی یک فرایند شکل‌دهی ورق فلزی با سرعت بالا می‌باشد که در آن دو (یا تعداد بیشتر) الکترود در محفظه‌ای پر از آب قرار دارند و تخلیه الکتریکی ولتاژ بالا بین آنها، فشار بالائی جهت شکل‌دادن ورق ایجاد می‌کند. شکل‌دهی الکتروهیدرولیکی یک پدیده پیچیده می‌باشد و آزمایش‌های تجربی به تنهائی برای درک مناسب این فرایند، کافی نیست.

در این آنالیز ورق به صورت شل و قالب به صورت صلب مدل شده است. متریال مورد استفاده بر اساس مقاله به صورت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک می باشد.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

در این آنالیز از یک استپ دینامیکی بهره برده شده است. در واقع جریان و ولتاژ الکتریکی باعث بوجود آمدن پالس فشار شده و این پالس فشاری به صورت زمانمند بوده که دارای نقاط پیک و مینیمم بوده که با در نظر گرفتن آن بر اساس مقاله ،به ورق اعمال شده است.ریز بودن مش نیز بر دقت نتایج می افزاید.

در این تحلیل نکته مهم صحت سنجی نمودن ماکزیمم جابه جایی ورق که در انتها به صورت گنبدی بوده،می باشد که مقدار بدست آمده در آنالیز مشابه با مقدار مقاله بوده و سایر خروجی ها نیز قابل مقایسه می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج آنالیز نمایش داده شده اند.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo