تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی عرشه بتنی-فولادی به همراه متصل کننده فلزی تحت خمش چهار نقطه ای در آباکوس

شبیه سازی عرشه بتنی-فولادی به همراه متصل کننده فلزی تحت خمش چهار نقطه ای در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی عرشه بتنی-فولادی به همراه متصل کننده فلزی تحت خمش چهار نقطه ای در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی شامل پارت سه بعدی بتن، پارت ورق فلزی، میله های متصل کننده ورق و بتن ،میلگردهای موجود در بتن و در نهایت چهار پارت صلب به منظور اعمال بار و ایجاد تکیه گاه می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا را مشاهده نمائید.

همان طور که در شکل دیده می شود متصل کننده های فلزی در داخل بتن قرار گرفته و در انتها به ورق فلزی متصل هستند. در این تحلیل برای مشاهده آسیب و تخریب در بتن از مدل هلمکوئیست در آنالیز اولیه و در تحلیل دوم از مدل CDP استفاده شده است. در آنالیز اول به خوبی می توان نواحی آسیب دیده بر اثر خمش را مشاهده نمود. مدل دوم نیز می تواند نواحی آسیب دیده تحت کشش و فشار را نمایان کند. فولاد به صورت ماده الاستیک پلاستیک به همراه آسیب داکتیل تعریف شده است.

در این آنالیز از یک استپ دینامیکی زمانمند برای دوری از عدم همگرایی که در حالت استپ استاتیکی بوجود می آید،استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب با سطوح تغییر شکلپذیر به صورت سطح به سطح با در نظر گرفتن خواص تماسی اعمال شده است. تماس بین ورق فلزی و بتن نیز به صورت ایده آل در نظر گرفته شده است. میگردها و متصل کننده های فلزی نیز به صورت مدفون شده در بتن به کار برده شده اند.

شرایط مرزی مناسب نیز به قطعات صلب اعمال شده است. استفاده از دامنه آرام برای بارگذاری بسیار اهمیت دارد. استفاده از مش همگون و ریز نیز در نتایج بدست آمده تاثیر زیادی دارد. پس از اتمام هر دو آنالیز به خوبی می توان میزان تغییر شکل،آسیب ها و شکست، تنش ها و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.   

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo