تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی سیال سازه در تعامل خون با رگ به صورت سه بعدی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی سیال سازه در تعامل خون با رگ به صورت سه بعدی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی سیال سازه و تعامل بین خون و رگ به صورت سه بعدی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.بررسی جریان خون درون رگ ها یکی از مهمترین دغدغه های پزشکان در دهه های اخیر بوده است. امکان استفاده از نانوداروها در جریان خون و همچنین هدفمند کردن جریان خون در اندام ها به منظور کنترل سلول های سرطانی در بخش مشخصی از بدن، موجب شده است تحقیقات فراوانی در مورد جریان خون درون رگ ها صورت گیرد. در این میان دینامیک سیالات محاسباتی توانسته کمک بسیاری در این جهت انجام داده است.

در این تحلیل هندسه رگ و خون به صورت سه بعدی به نرم افزار ایمپورت شده است. خون به صورت سیال نیوتنی با چگالی و ویسکوزیته مشخص در نظر گرفته شده است. در این تحلیل ابتدا نیاز است که تحلیل سیالاتی انجام شود و اثرات سرعت و فشار سیال در خروجی دریافت گردد. پس از انجام تحلیل سیالاتی خالص می توان مدل رگ را به صورت جسم تغییر شکل پذیر با خواص معلوم ایجاد نمود.

تعامل بین خون در محیط سیالاتی با رگ در محیط جامداتی یا استاندارد آباکوس به صورت سیال سازه لحاظ شده است.با عبور خون و ایجاد فشار و تغییرات سرعت ، رگ دچار تغییر شکل شده که در نتیجه آن تنش در دیواره رگ بوجود می آید و به طور عکس نیز با تغییر رگ رژیم جریان خون نیز در محیط سیالاتی تغییر می کند. در واقع فشار و سرعت در محیط سیالاتی تبدیل به تنش و جابه جایی در محیط جامداتی می گردد و بالعکس. پس از اتمام تحلیل سیال سازه به خوبی می توان اثرات سیال و سازه بر یکدیگر را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo