تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی سوارخ کاری قطعه آلمینیومی با مته در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی سوارخ کاری قطعه آلمینیومی با مته در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی سوارخ کاری قطعه آلمینیومی با مته در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد. مته به صورت صلب بوده و با توجه به هندسه پیچیده آن، به نرم افزار ایمپورت شده و پارت آلمینیومی نیز به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای ماده آلمینیوم از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه معیار های آسیبی از قبیل Ductile و Shear به همراه تکامل استفاده شده است. این معیارها می توانند حذف و از بین رفتن المان ها را در طی آنالیز در نظر بگیرند. مته با توجه به صلب بودن نیازی به اختصاص متریال ندارد. تحلیل به صورت دینامیکی می باشد که برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان تحلیل و پایدار نمودن آنالیز استفاده شده است. به منظور اعمال تماسی که بتواند از بین رفتن المان های داخلی و فرسایش را در نظر بگیرد از یک تماس کلی در قالب فایل ورودی استفاده شده است. تماس های موجود در محیط اینترکشن قابلیت اعمال از بین رفتن المان های داخلی را ندارند لذا از تغییرات در فایل ورودی استفاده شده است. شرط مرزی مناسب به قطعه فلزی و همچنین شرط مرزی سرعت خطی و دورانی نیز به ابزار اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و متاسب تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه نفوذ ابزار در قطعه و ایجاد سوراخ در آن را مشاهده نمود. تمامی نتایج از قبیل تنش،کرنش،آسیب و … در دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo