تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی ستون بتنی تقویت شده با هسته تیر فولادی و میلگرد تحت فشار عمودی و جانبی در آباکوس

شبیه سازی ستون بتنی تقویت شده با هسته تیر فولادی و میلگرد تحت فشار عمودی و جانبی در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی تیر بتنی تقویت شده با هسته تیر فولادی و میلگرد تحت فشار عمودی و جانبی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده ،تیر بتنی و فولادی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر، میلگردها به صورت پارت وایر سه بعدی و جسم صلب در نقش جک هیدرولیک به صورت صلب مدل شده اند. در شکلهای زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

این تحلیل به دو صورت استاتیکی و دینامیکی انجام شده که در انتها نتایج مربوط به دو آنالیز با هم مقایسه شده اند.برای تیر فولادی و میلگردها ماده فولاد با خاصیت الاستیک پلاستیک به همراه آسیب فلزات نرم تعریف شده است. برای تعریف رفتار بتن نیز از مدل آسیب بتن یا Concrete Damage Plasticity استفاده شده است.

در تحلیل اولیه از یک استپ جنرال استاتیک استفاده که در انتهای آنالیز عدم همگرایی های شدیدی رخ می دهد و همین امر باعث افزایش بسیار زیاد زمان حل مساله میگردد. در مدل دوم از تحلیل اکسپلیسیت که یک تحلیل دینامیکی می باشد بهره برده شده که می تواند مشکل عدم همگرایی را مرتفع نماید. تماس بین تیر فولادی با بتن به صورت تماس بدون عیب و میلگردهای هم به صورت مدفون شده در نظر گرفته شده اند. تماس بین سایر اجزا نیز به صورت تماس کلی اعمال شده است. در محیط بارگذاری،بار به صورت نیروی متمرکز به سطوح بالا و بار به صورت فشار به سطح جانبی تیر بتنی اعمال شده است. استفاده از پارتیشن بندی و مش مناسب نیز بر دقت مساله می افزاید.

پس از اتمام تحلیل به خوبی می توان میزان تنش،کرنش،آسیب و تغییر شکلها را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo