تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی دیوار بنایی(آجر بتنی) تحت بار زلزله در آباکوس

شبیه سازی دیوار بنایی(آجر بتنی) تحت بار زلزله در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی دیوار بنایی تحت بار زلزله در نرم افزار آباکوس به صورت قدم به قدم پرداخته ایم. در این مثال از فضای سه بعدی استفاده شده که در آن آجر بتنی به همراه تیر یا پل بتنی زیرین و بالایی دیوار به صورت پارت های سالید ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گرفتن اجزا را مشاهده نمائید.

در این تحلیل متریال آجر سفال با استفاده از مدل CDP برای استفاده کاربر تعریف ولی به جای آن از متریال بتن با تنش فشاری ۷۵ مگاپاسکال استفاده شده است. همان طور که در شکل می بینید در این مدل از چندین ردیف آجر استفاده شده که پیش بینی می شود در طی تحلیل آجرها از یکدیگر فاصله بگیرند. در این مثال یک مدل بزرگ نیز مورد تحلیل قرار گرفته که در ویدئوی آموزشی این مورد نیز لحاظ شده که در ثانیه سوم گام زلزله به دلیل تسلیم شدن دیوار و تغییر شکل زیاد آنالیز متوقف می شود.

در این تحلیل از سه استپ دینامیکی که در استپ اول بار جاذبه،در استپ دوم بار فشاری و در استپ سوم بار زلزله به صورت شتابنگاشت به سازه اعمال می شود،استفاده شده است. برای سرعت دهی به آنالیز با توجه به تعدد قطعات از تکنیک مس اسکیل بهره برده شده است.

نکته مهم دیگر تعریف ملات بین ردیف های افقی آجر و همچنین بین محل های تماس آجرها در یک ردیف به صورت سر به سر می باشد که به دو صورت قابل تعریف می باشد. در حالت اول می توان ملات رو به صورت پارت جداگانه تعریف و به همراه سایر قطعات مونتاژ نمود. روش دوم تعریف خواصی از قبیل سختی ها تماسی، مدل آسیب به همراه تکامل برای ملات می باشد که می توان آن را به سطوح تماسی در ردیف های افقی و بین آجرهای کنار هم به کار برد. در این مثال از روش دوم استفاده شده است و عملکرد آن به این صورت می باشد که وقتی تنش ایجادی از حد تعریف شده بر اساس خواص ملات فراتر رود تماس بین د آجر از بین می رود و می توانند از یکدیگر جدا شوند.

در انتهای تحلیل به خوبی می توان آسیب های پدید آمده و نواحی که ملات استحکام خود را از دست داده است را مشاهده نمود. در واقع با اعمال بار زلزله نظم آجر چینی به هم ریخته و آجرها در ردیف های مختلف از هم فاصله می گیرند.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی به همراه فایل های نرم افزاری  ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo