تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی دینامیکی بیرون کشیدن میلگرد از بتن با متریال مدل CDP و با روش تماس سطوح چسبنده در آباکوس

شبیه سازی دینامیکی بیرون کشیدن میلگرد از بتن با متریال مدل CDP و با روش تماس سطوح چسبنده در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی دینامیکی بیرون کشیدن میلگرد از بتن با متریال مدل CDP و با روش تماس سطوح چسبنده در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی و تقارنی بوده که از نصف مدل با در نظر گرفتن شرایط تقارنی استفاده شده است. میلگرد صاف به همراه قطعه بتنی به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از متریال مدل Concrete Damage Plasticity به منظور پیش بینی آسیب های کششی و فشاری استفاده شده است. این مدل می تواند محاسبات را تا حدی که Failure اتفاق می افتد پیش ببرد اما در محاسبات پس از شکست ناتوان بوده و در بیشتر اوقات به دلیل از بین رفتن المانها مساله با ارور مواجه می گردد. برای میلگرد نیز از خواص الاستیک و پلاستیک استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مس اسکیل به منظور پایداری و کاهش زمان حل استفاده شده است. تماس بین میلگرد و بتن به صورت تماس چسبنده یا کوهسیو با در نظر گرفتن سختی تماسی به همراه آسیب در نظر گرفته شده است. با کسب شدن مقادیر سختی و تنش تعریف شده در رفتار کوهسیو، دو جز شروع به جدا شدن از یکدیگر می نمایند. شرط مرزی تقارنی به سطح تقارن و همچنین شرط مرزی گیردار به کف قطعه بتنی اعمال شده است. برای قسمت ابتدایی میلگرد نیز شرط مرزی جابه جایی لحاظ شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج حاصل دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان جدا شدن میلگرد از بتن و وارد آمدن آسیب و تخریب آن را مشاهده نمود. در واقع با حرکت میلگرد درون بتن،آسیب در آن پدید آمده و در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایلها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo