تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر فولادی-بتن فوق توانمند به همراه گل میخ در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر فولادی-بتن فوق توانمند به همراه گل میخ در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر فولادی-بتن فوق توانمند به همراه گل میخ در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد و پارت تیر فولادی به همراه گل میخ ها به صورت سه بعدی و سالید ترسیم شده اند. پارت دال بتنی نیز به صورت سه بعدی و سالید با خارج کردن محل گل میخ ها طراحی شده است. اجسام صلب وارد کننده نیرو و تکیه گاهی هم به صورت شل و سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تیر و گل میخ ها ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک اعمال شده است. به منظور در نظر گرفتن آسیب احتمالی در فولاد از معیار داکتیل دمیج بهره برده شده است. برای بتن از ماده بتن فوق توانمند و یا Ultra-High-Performance-Concrete استفاده شده است. متریال مربوط به بتن از مقاله رفرنس استخراج شده است. این مساله هم به صورت دینامیکی و هم به صورت استاتیکی قابل انجام می باشد، اما با توجه به بسیار زمانبر بودن حالت استاتیکی(که توضیحات مربوط به آن و نحوه ایجاد مدل استاتیکی در ویدئو آورده شده است) از یک استپ دینامیکی به منظور کاهش زمان حل بهره برده شده است. استفاده از استپ دینامیک اکسپلیسیت به همراه دامنه آرام برای بارگذاری می تواند به صورت شبه استاتیک در نظر گرفته شود. تماس بین گل میخ ها و سطوح در تماس بتن به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. تماس بین تیر و بتن، بتن با اجزا صلب و تیر فولادی با تکیه گاه ها به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به تکیه گاه ها نسبت داده شده است. شرط مرزی جابه جایی به همراه دامنه آرام نیز به دو جسم وارد کننده نیرو اختصاص داده شده است. برای مش بندی مناسب نیز تمامی اجزا نیاز به استفاده از پارتشن به منظور ساده سازی اشکال برای ایجاد مش بهتر دارند. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج به دست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش،جابه جایی و نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo