تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی(حاوی ذرات جزئی جایگزین سیمان) تقویت شده در آباکوس

شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی(حاوی ذرات جزئی جایگزین سیمان) تقویت شده در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی(حاوی ذرات جزئی جایگزین سیمان) تقویت شده در  نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بود و تیر بتنی به صورت تغییر شکلپذیر و سالید، میلگردها و خاموت ها به صورت پارت وایر سه بعدی، اجسام وارد کننده نیرو و تکیه گاهی نیز به صورت صلب و شل ایجاد شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ماده بتن علاوه بر دارا بودن اجزای اصلی شامل آب،شن و ماس،شامل اجزای خاصی دیگری نیز می باشد که پسماند های کشاورزی می باشد. در این مثال ماده بتن شامل اندکی خاکستر سوخت پالم و پوسته تخم مرغ می باشد. خواص و اطلاعات موادی از مقاله رفرنس استخراج شده است.  در واقع این نوع بتن به میزانی از خاصیت شکلپذیری بیشتری برخوردار بوده و برای تعریف رفتار آن از مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده و یا Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. دیتاهای مورد نیاز برای این مدل رفتاری نیز از مقاله رفرنس استخراج شده است.میلگردها نیز به صورت الاستیک و پلاستیک با استفاده از ماده فولاد تعریف شده اند. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب و تیر بتنی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خاصیت اصطکاک تعیین شده است. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن به کار برده شده اند. شرط مرزی گیردار برای اجسام صلب پایین و شرط مرزی جابه جایی برای اجسام صلب بالا در نظر گرفته شده است.استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش، کرنش،آسیب کششی و فشاری در تیر بتنی، نمودار نیرو-تغییر مکان،… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo