تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار محوره تیر کامپوزیتی(سیمانی-چوبی) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره تیر کامپوزیتی(سیمانی-چوبی) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار محوره تیر کامپوزیتی(سیمانی-چوبی) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل تیر کامپوزیتی که مخلوطی از مواد سیمانی و چوبی بوده، اجزای صلب در نقش تکیه گاه و اجسام وارد کننده نیرو می باشد. در اقع تیر به صورت یک ماده توپر و یکنواخت در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این آنالیز ماده مرکب سیمان-چوب با استفاده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity ایجاد شده است. در این متریال مدل رفتار کششی و فشاری به همراه آسیب های مربوط به آنها به صورت جداگانه به نرم افزار معرفی می شود. داده های مورد استفاده در این مساله از مقاله رفرنس استخراج شده است. در طی آنالیز و با وارد آمدن بار به تیر، ترک های کششی و فشاری بر اساس معیار تعریف شده قابل مشاهده خواهند بود. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب و تیر به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی اعمال شده است. برای اجسام صلب زیرین که در نقش تکیه گاه های صلب هستند، شرایط مرزی به صورت کاملا گیردار لحاظ شده است. برای اجسام صلب رویی نیز که در نقش جک هیدرولیک هستندف جابه جایی اختصاص داده شده است. در محیط نتایج می توان نمودار نیرو-تغییر مکان را برای این اجسام درخواست داد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در رشد صحیح ترک های فشاری و کششی تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز و اعمال بار توسط اجسام صلب، تنش در تیر، کرنش پلاستیک، آسیب های کششی و فشاری، نمودار نیرو-تغییر مکان و … قابل دسترس می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo