تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش پنج نقطه ای تیر بتنی مسلح با میلگرد در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش پنج نقطه ای تیر بتنی مسلح با میلگرد در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش پنج نقطه ای تیر بتنی مسلح با میلگرد در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل تیر بتنی سه بعدی و تغییر شکلپذیر، میلگردها به صورت پارت وایر سه بعدی و اجسام صلب در نقش تکیه گاهها و اعضای وارد کننده نیرو به صورت سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل های زیر مدل مونتاژ شده در محیط اسمبلی را مشاهده می نمائید.

برای بتن از متریال مدل CDP یا همان مدل Concrete Damaged Plasticity که نمودار تنش کرنش برای فشار و کشش را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. میلگردها نیز با استفاده از ماده فولاد به صورت الاستیک-پلاستیک در نظر گرفته شده اند. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از عدم همگرایی زودرس، استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب با تیر بتنی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی تعریف شده است. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در بتن فرض شده اند. شرایط مرزی برای سه جسم صلب پایین به صورت کاملا گیردار و برای اجسام وارد کننده نیرو به صورت جابه جایی در نظر گرفته شده اند. استفاده از مش بندی مناسب و ریز نیز در دقت نتایج بدست آمده تاثیر زیادی دارد.

با اتمام تحلیل به خوبی می توان پارامترهای تنش،کرنش، جابه جایی و همچنین نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمود. بر اساس این نمودار می توان ماکزیمم مقدار نیروی تکیه گاهی در مدل را بدست آورد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo