تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش سه نقطه ای لوله آلمینیومی پر شده با فوم در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش سه نقطه ای لوله آلمینیومی پر شده با فوم در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش سه نقطه ای لوله آلمینیومی پر شده با فوم در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و ماده فوم که به عنوان هسته مورد استفاده قرار داده شده است، به صورت پارت سالید سه بعدی و لوله آلمینیومی به عنوان کاور به صورت سه بعدی و شل مدل شده اند. از سه پارت صلب نیز به منظور تعیین تکیه گاه ها و همچنین جسم وارد کننده نیرو استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ماده آلمینیوم با استفاده از خواص الاستیک، پلاستیک و همچنین معیارهای آسیبی از قبیل معیار Ductile ، Shear، MSFLD تعریف شده است که این معیار ها می توانند میزان آسیب تحت خمش را به خوبی پیش بینی نمایند. برای ماده فوم نیز از مدل Crashable Foam که در آباکوس موجود می باشد، استفاده شده است. تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و تماس بین فوم و لوله فلزی به صورت تماس ایده آل یا بدون عیب در نظر گرفته شده است. تماس بین اجزای صلب با لوله آلمینیومی بیرونی نیز به صورت تماس سطح به سطح با خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی برای دو جسم صلب پایین به صورت کاملا گیردار و برای جسم وارد کننده نیرو به صورت جابه جایی در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب تاثیری زیادی در صحت نتایج حاصل دارد. نقش فوم در این آنالیز فشرده شده و جذب انرژی و جلوگیری از آسیب دیدن زیاد لوله می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان خمش ایجاد شده در هر دو پارت و فشرده شده فوم را مشاهده نمود. معیارهای آسیب لوله آلمینیومی در محیط نتایج قابل دسترس بوده و در شکل های زیر می توانید تعدادی از خروجی های این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo